tisdag 26 januari 2016

Lite ledighet

Skolrutinerna börja falla sig tillrätta och nu är jag inne på min andra skolvecka. Igår var det bara hund på schemat och likaså idag. Vi hade en förmiddag med lektionen "träning av hund". Där jobbar vi med hur vi som instruktörer ska kunna lösa problem för kursdeltagare som har problemhundar. Jag jobbade med Frida och vi skulle försöka lösa hur man kan göra för att hunden inte ska dra i koppel. Vi arbetade då med att coacha varandra till det beteendet man istället ville ha, gå med slakt koppel. Vi passade på att göra den uppgiften medan vi tog en långpromenad. Efter det hade vi tid kvar av lektionen och då blev det rallylydnad på schemat. Fabio var inte riktigt med idag och trodde att allt jag bad han göra var "ligg". Det kan inte alltid gå bra heller, men annars gick det hyfsat bra under träningen. 
Nu är jag ledig resten av dagen och har alla hundsysslor gjorda för idag så det kändes lite konstigt att inte veta vad jag ska göra. Men det blev att sitta med Kuba bilderna ett tag. Har så sjukt många bilder så jag undrar hur jag ska finna tid till att gå igenom alla. 
Jag har en stark fundering på att gå ner till gymmet ikväll. Får hoppas motivationen hänger kvar och att någon annan också är sugen på att hänga med. För övrigt är jag ledig fram till på torsdag! Då är det aktivitetsdag. Jag valde träning med hund. Då blir det spår och rallylydnad med intruktör för mig och Fabio samt mina klasskamrater som valde det med. Det ser jag fram emot då både rally och spår är något jag tycker väldigt mycket om. Nu när snön är borta kanske jag ska lägga ett personspår imorgon så han kommer tillbaka till spårtankarna lite. Har inte spårat detta året med han än, så det är nog väldigt behövligt. Spåra är något han behöver mycket mer träning på än vad jag ger han för att nå riktig framgång. Men vi tar det i vår takt än så länge. Ett plus är att jag fick tre stycken hjortklövar från en vän på skolan som är jägare. Fritt fram för viltspår igen. Det är inte så dumt :)


 Ofixad bild från förra året i December. Blåsigt 

Måste ju också påpeka att jag inte har saknat all denna kylan. Att få komma tillbaka till stranden och hängmattan hade inte varit fel. Underbar tid i Kuba :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar