måndag 15 augusti 2016

Solig flattedejt

Som bestämt kom Vendela idag. Hon ville komma på förmiddagen för att slippa den värsta värmen och tur det, för det var faktiskt riktigt varmt att var ute. Skönt efter all "storm" och oväder med lite stilla och sol.
Vendela hade med sig sin "lilla" Barbie, som nu börjar växa i sig själv. Det blev ett kärt återseende för våra svarta.

Väl ute i naturreservatet skulle vi släppa dom under uppsikt för att kunna ta porträtt-foton. Men tror ni inte att skithundarna sprang till första bästa sumppöl. Dom luktade minst sagt avlopp och mina ben blev helt bruna efter att någon hade sprungit på mig. Bilderna som jag fantiserade om blev mer.. blöta.. Men allt klär en vacker och jag tycker ändå att bilderna blev väldigt snygga! 


Sen gick vi till strandstenarna för att ta mer bilder där.  Det är ett bra underskattat foto-ställe enligt mig. Havet är marinblått och solen på topp, kan det gå fel? Nej, efter insidenten med äckel-pölen flöt allting på bra. Hundarna fick sedan bada i havet i hopp om att skölja bort den värsta smutsen och lukten. Barbie som inte är lika rutinerad på att vandra på strandstenarna hade lite problem med att veta vart hon skulle sätta tassarna. Stackaren blev Bambi på hal is. Elaka som vi är så fick jag och Vendela oss några goa skratt åt henne. Fabio är som alltid i sin egen värld med sin bäver-boll. Barbie gav nog upp att hänga på Fabio eftersom stenarna var så hala. Åt andra sidan är den bra träning att gå på dessa stenar! 

Tyvärr blev det lite orättvis fördelning av bilderna. Barbie kom visst inte med på lika många som jag hoppats på. Men det blir nog fler tillfällen! Sen kommer det ett till inlägg med resten av bilderna när vi gick hem till mitt hus. Framför mitt hus finns det en vik och där badade Fabio, Barbie, Mika och Juni. :)

Tack för en trevlig dag och trevligt tjöt Vendela! Kika gärna in i hennes blogg för hon har superfina bilder från idag med: http://nouw.com/lakritsnos/flatdejt-pa-roro-26510679



 Babrie efter Fabio. Han visar vägen till alla hyss 

 Vackra duetten. Tungan slog verkligen knut på sig i munnen när man skulle sätta upp hundarna och prata med dom. Fabio, Barbie, Fabie, Farbio, Barbio... Ja det är inte alltid lätt
Ibland kan det vara skönt att ha en axel att luta sig mot
Många pussar fick Fabio <3
Enda torra bilden


Barbie och Fabio <3
Fabios min säger allt 
Man får skynda sig om man har bäverbollen



 babiooo


 Barbie i sin egen värld i bakgrunden 
 Äntligen riktigt bad för pojken



 Undra vad han letar efter ;)

 Lite rörigt bland bilderna. Men här var innan dom plumsade i havet :)


 Barbie och Fabio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar