fredag 25 december 2015

Blåsigt efter jul

Då var julafton över och idag trotsade jag och mamma vädret och gick ut på förmiddagen till naturreservatet. Det är hård kulingvind idag, men solen tittar fram och då fick kameran följa med. Det var svårt att gå på sina ställen där vinden låg på som mest. Men när vi väl var uppe på ett av de högre bergen i naturreservatet så är utsikten oslagbar och havet är otroligt mäktigt. Jag valde att inte fotografera vågorna direkt, eftersom saltet täcker linsen väldigt fort. Några bilder på hundarna blev det iaf innan regnet kom och sköljde oss hem. Frusna med belåtna. 

Julafton
Hundarna hann vi gå på en riktig långrunda runt hela ön på förmiddagen. Det var jag och pappa som var ute med alla förutom gamlingen som inte orkar gå så långt. Väldigt skönt och behövligt för alla innan stressen av allt annat som ska göras tar över. Igår på julafton firade vi med traditionell fisklunch som sedan följdes av tårtbak. Efter det var det kalle anka som är obligatoriskt! Paketen öppnades efter det och jag fick fina saker som jag är nöjd med. Allt var väldigt trevligt. Allt var som vanligt hos familjen Rybergs jul förutom att farmor inte var med :)

Lite bilder från det stormiga vädret bjuder jag på!







 När det blåser riktigt mycket här så samlas det mycket skum. Närmaste snö vi kommer här ute.


 Väldigt mycket skum som vinden tar tag i

 Väldigt roligt för en stor liten flatte


 Blåser på Juni

 Gänget
 Jadu Juni
 Juni är väldigt fäst vid att jaga skummet som yr


 Lilla Lilja


 Stormamman Ida
 Dålig bild men hon är en flygande korv


Såhär såg det ut när jag och mamma var ute! Nu när vi är hemma och precis ätit lunch så ökade vinden från stormbyar till orkanbyar. Mäktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar