onsdag 23 december 2015

En extra gnagare i huset

Vad har hänt det senaste egentligen nu i juletider? Jag hade en helt fantastisk dag igår i Göteborg med Jorge och Karin. Jag fick köpt julklappar till alla i familjen + en kompis på skolan. Hittade dock inget till farmor, men jag har en idé vad hon ska få ändå. Det var mycket folk, men det är inte så konstigt med tanke på att det är dagarna innan jul. Iaf så var det en dag fylld med gott häng, trevligt tjöt och skratt. En lunch på Pizza hut satt inte heller fel efter några timmar i femman.
    Idag tog jag och Fabio en sovmorgon. Han är så underbar och ligger kvar och sover tills jag går upp. Med det sagt så gick vi upp vid 10 tiden och satte oss tog en lugn morgon innan farmor skulle komma för en mini-jul. Efter att hon flyttat till äldreboende på Öckerö har vi inte kunnat fira jul på själva julafton, då hon behöver komma hem relativt fort till sitt eget. Men det var hur mysigt som helst och alla var glada! Riktigt trevligt med god mat och familjen samlad.
    Sen glömde jag bort att Karin satt på färjan mot mig, så mitt i mitt efterrätt fixande kom Karin in med sin kanin Knuut. Jag ska passa denna lilla krabat fram till den 26 dec. Faboi var inte så intresserad utav Knuut, men Juni var helt tokig i han. Jakthunden i henne kom fram på nytt! Hon är inte intresserad utav våra egna kaniner, men Knuut var verkligen spännande tyckte Juni. Jag fick också en jättefin julklapp av Karin! Tack så mycket, det kommer att användas väl nu i jul ;)
   När Karin skulle hem tog jag med mig Fabio och Lilja för en promenad, fanns ingen tid för långrunda tidigare på dagen. Det var redan mörkt ute och regnet började ösa, så det var kanske inte den mysigaste rundan. Men hundarna bedrövade sig varken om mörker, kuling eller regn. Lika kul var det för det.
    Nu efter familjen kollat på den traditionella julfilmen "En julsaga" så sitter jag och Fabio på rummet. Ska strukturera upp bilderna nu innan Kuba så jag slipper ta tag i det sen. Fabio har inget emot att vara ifrån flocken här hemma och trivs bra på rummet här med mig och han tar sig an en tupplur eller två. 




 Ja vad gör Knuut egentligen kan man undra
 Nellie kom in en stund på mitt rum. Fabio tar såklart chansen att tanka kärlek.
 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar