tisdag 21 juni 2016

Fabio är inte hemma

Idag arbetade jag från kl 11.30-15.30. Jag har verkligen tråkigt under luckorna. Finns inget att göra utan farbror svart. Det blåser och är kallt ute, annars kanske jag kunde tagit med Mika ut och gjort något. Men idag hade hon inte uppskattat det.
    Det jag verkligen hatar med att bo på en ö är att det finns inte mycket kompisar med samma intressen. Dom som finns är ofta upptagna med sina egna liv. Mina vänner från skolan bor många timmar bort, att kunna göra något spontat finns inte på kartan. Saknar närheten av att kunna åka till likasinnade vänner dagar som dessa.
    Men nog med mitt deppiga tänkande. Annars idag har jag hjälpt mamma med förberedningar inför valpköpare som hämtade M. Make You Miss Me "Isa". Jag badade henne och lite så. Mika har jag börjat introducera "stanna" för. Det är ett måste om man äger en kamera ;)
    Som rubriken lyder är Fabio inte hemma just nu. Han är med min lillasyster på Ingelstadgymnasiet på hundläger. Hon vill nämligen börja där sen när tiden är inne och nu är hon där och bekantar sig ihop med Fabio. Dom har tränat nosework, spår, sök, rally, lydnad och agility. Så min fyrbenta vän går det ingen nöd på där borta. Hoppas dom har det roligt!
     Nu på kvällen har jag fixat lite bilder från ett tillfälle då jag fotade Fabio för någon vecka sedan. Men har inte fixat favoriterna från det tillfället. Dom sparar jag till en annan dag. Men när man går igenom bilderna och inser att jag har en grymt vacker och bra hund. Då kan jag inte låta bli att sakna honom något otroligt. Tror det är så att man vet inte vad man faktiskt har, fören det är borta. Men som tur är kommer han hem imorgon <3 




 Man kan inte alltid visa sina bästa sidor ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar