onsdag 22 juni 2016

Fabios ulliga vänner

Här är bilderna jag egentligen längtat till att få fixa, men inte riktigt hunnit göra det fören nu. Jag brukar sällan vara nöjd med mina bilder, men dessa gillar jag faktiskt. Vet att jag tog liknande på Nicki när hon var några månader gammal, på samma plats. Det blir så otroligt fint med det blå havet, rosa blommor och ljusblå himmel.
   Dessa bilder är några veckor gamla. Men när jag skulle dit och fota han hände något oväntat. En tacka och hennes två lamm började bli nyfikna på vad vi gjorde och började närma sig. Passade på att ta lite bilder på dom med. Fabio som följde sin uppgift "ligga/sitta" kvar medan jag fotade han, följde han allt. Fabio har egentligen ingen vana av får och sådant. Men han vågade jag ha lös eftersom han aldrig brukar jaga djur och sådant. I skolan minns jag hur rådjur kunde springa relativt nära oss och Fabio gav en noterande blick och lufsade vidare. Hästar tycker han dock om, inte att jaga. Men han har av någon anledning blivit förtjust i dessa stora djur och går gärna fram för att nosa dom på mulen. Men dock förstår han inte att alla djur älskar han inte. Nja, häst älskar biten kunde han ha mindre av. Men är väldigt glad att han har såpass lite jaktinstinkt (än). Vet hur jobbigt det kan vara.. Dock tyckte Fabio att fåren från detta tillfället var lite otäcka när dom närmade sig han. Men det gick bra ändå för fåren gick inte allt för nära.

Finaste Fabio

 Eh matte, ett får kommer!

 Kolla matte!







 Fabio med sina ulliga vänner






 Dog sötdöden där ett tag










1 kommentar:

  1. Alltså dör!!! Varför bor inte jag på Rörö (om jag nu ändå måste bo på ö...)

    SvaraRadera