tisdag 14 juni 2016

Tigerflickorna på fotbollsplanen

Igår var huvudtanken att mamma och jag skulle filma Mika och Mileas rörelse på fotbollsplanen. Men det blev en hel den busbilder med. Mamma fick stå för filmandet när valparna skulle röra sig och jag fick försöka få dem i trav.
Övrigt som händer är att jag har tagit studenten, hurra för mig! Jag har därmed sommarlov, men jag ska jobba en del med, så helt ledigt blir det inte. Men nu när jag är hemma har jag lite tid att knyta extra band med Mika. Ingen annan här hemma har ännu tagit henne som "sovkompis", så jag gör det nu för tillfället. Himla mysigt med en liten whippet bredvid sig, men mindre mysigt när valpis vill upp kl 05.00 ;)

För Fabios del är allt bra, vattensvansen han hade sist är borta. Han är extremt kärlekssjuk sen jag lämnade han hemma i en vecka (med mamma). Vet inte varför, men han kommer och tankar kärlek med jämna mellanrum, kanske han försöker visa att han minsann inte vill bli kvar mer? ;) Jag har haft ett uppehåll med Fabios rally, men körde en runda i parken idag och OJ vad lite paus kan göra susen. Han höll ihop bra och löd varje vink mer än vad han brukar ;) Inte lika mycket "flyta ut i sidan" med sittandet osv. Hoppas på mer träningsmöjligheter med svarta faran i sommar. 





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar