söndag 14 februari 2016

Alla hjärtans dag

Min alla hjärtans dag har varit väldigt lugn och trevlig. Jag vaknade upp bredvid han jag älskar, men också till en Fabio som hade min sko i munnen och ett par pyjamasbyxor bredvid sig med söndertuggat snöre. Jag börjar seriöst fundera på om Fabio är svartsjuk. Varje gång jag sover med Jorge och lämnar någon av mina kläder på golvet, så vill han tugga på den. Men när jag sover med bara Fabio kan jag ha allt på golvet och det är orört dagen efter. Man vet aldrig vad som står på i våra djurs små huvuden. 
Med strålande solsken och snön som låg kvar, så gav jag mig upp medan Jorge fortfarande sov. Fabio fick mat och fick komma ut. Sen fixade jag en liten mysig frukostbricka som både jag och Fabio gick upp med till Jorge sen. :)
När frukosten väl var uppäten så begav jag och Jorge oss ut med Fabio runt huset för att knäppa lite bilder, samt åka några åk med pulkan. Jag börjar känna mig lite sjuk nu och är väldigt trött idag, så det blev inte så mycket hundaktivitet idag pga orken. Men några bilder i snön fick jag passa på. Så sällan dessa tillfällen kommer ikapp en annars. 

Väl inne igen så blev det mys framför en film. Övrig tid av dagen har spenderats med mycket prat, fika och god mat. Jag och mamma har även hunnit kika lite på utbildningar som jag ska söka vidare på nu i augusti. Hittade en i Jönköping som jag antagligen kommer gå på. Så antagligen blir det flytt för min del till sommaren. Är väldigt taggad, men samtidigt är det ett läskigt moment. Men vi får se om jag kommer in och så, sista ansökningsdatumet är 1 maj. 

Lite oredigerade bilder bjuder jag på från förmiddagen. 

 <3
 Fabio pussar är obligatoriskt

 Över 30 kg tung flatte ska såklart vara i knät ;)

 Ibland blir det väääldigt mycket Fabio ;)


 Kan man vara sötare eller?



 Fabio 13 månader







 Hämta pulka är roligt för en retriever


 Dra är ju också en idé

1 kommentar:

  1. Nyfiken i en strut, vad är det för utbildning i Jönköping?

    SvaraRadera